Home > Aku @Min > 12/04/11(9 Jamadilawal 1432) – Cahayamata

12/04/11(9 Jamadilawal 1432) – Cahayamata

Syukur Alhamdulillah ke hadrat Illahi atas kurniaan-Nya.
Hari yang penuh debaran.
Seawal pagi lebih kurang jam 4 pagi gitu,aku dikejutkan oleh panggilan Faizah agar segera datang ke hospital kerana dinyatakan disitu bahawa beliau akan dibedah dalam kul 6.30pagi.bacaan darah tingginya tak mo turun2.Asyik meninggi je.Di luar rumah kedengaran hujan turun lebat mencurah bumi.Hmmm….dengan segera kucapai kunci kereta dan menunju ke Hukm.Lebih kurang kul 5pagi aku dah berada di sana.Sempat la berbual itu ini ngan Faizah sementara menunggu beliau dibawa ke bilik bedah.Sayu je aku tengok wajah kesayangan hamba itu.Semoga semuanya selamat.

Untuk menghilangkan debar,aku bersolat Subuh di spital.Doa banyak2 minta Allah selamatkan nyawa Iezah dan baby.Sesudah solat aku kembali menunggu d HDU.Kata salah seorg doc bhw anak aku dah selamat dilahirkan dan di bawa ke bilik lagi satu.Mula2 terpinga2 gak aku….aik? masa bila diorg bawa anak aku kluar…huhu……bagaimana pula dngn Iezah?

Jumpa doktor bilik bedah,X pasti nama apa …tp ada ana2 di belakang…norhana kot….dia bgth faizah akan melakukan pembedahan lagi satu bg membuang ketumbuhan yg semkin besar d dlm perut beliau.Faizah kata nama mende tu fabroid.Owh!Faizah kiranya lmbt lg la aku nak jumpa dia.Ok.Berita faham.Harap2 selamatler.

Aku p bilik sebelah nak tngok baby aku lak.Juga jumpa salah seorg doc bhgn tu memaklumkan bahawa anak aku di tahan dlm balang dan ada kenderaan yg membawanya…ha?kenderaan? hehe(gelak dlm hati)…macam2 yg doc tu storykan…..tp aku tak leh jenguk lagi…aku disuruh kembali jenguk baby dlm jam 9….hmmm…ok…so aku gi isi perut dululah…rase cam lapor je.

Makan nasi goreng tanpa perasaan….samada X sedap @ aku berdebar dgn apa yg berlaku ke atas Faizah dan anak aku.

Jam berapa ntah,aku dpt lihat katil iZah keluar dr bilik bedah…tp X dibenarkn jumpa terus koz misi nak salin pakaian beliau.Ok.Aku tunggu.Sambil tersengguk di tmpt menunggu misi panggil utk aku masuk….dptla berbual2 kejap dan amik beberapa barang utk dipindahkan…tahu2 tngok isteri aku dah lelap…mayB kesan ubat dan pembedahan belaiu yg panjang tu…..siannya aku tgk wajah suci beliau itu……
>>>>bersambung….

Categories: Aku @Min
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: