Archive

Archive for the ‘Uncategorized’ Category

Fantasy epl -Aguero menjadi2 plak

September 16, 2017 Leave a comment

Hmmm…silap aku lah ni…x terpandangkan aguero….masa awal2 ada dia x berapa nak score & main full time plak….hisyhhhh…geraaammm….geram….silap aku jugak team lwn mana…watford tmpt sendiri out sungguh….

Lani watford 0 man city 6

Advertisements
Categories: Uncategorized

Khamis 07/09/17 di Opis

September 7, 2017 Leave a comment

-Cik Fatmawati bagi aku seketul kuih karipap utk aku…perbualan aku d blkng meja En Zul didengari oleh c Fahmi…so dia sudah usik2 sama aku…untongla aperla…

aku katala pd dia ‘jgn lebih2 sngt’…..hahaha…fahmi berjaya wat aku hngt hati

-srpn pg bw kuih karipap dlm poket….tp last2 mkn nasi…koz c Lee beli ikan kari besar…dia suh kongsi…aku ok jer… Duduk semeja ngan dia, Amir & abg Chelsea (Hamid)

-Menang ke atas En.Yuvan pasal isu Surat Sarak…aku dah tanya hari sblm dgn Encik Andy…cuba tnya ngan En Server tp dia x tahu…maybe En.Server org Sabah…Surat Sarak = surat cerai

-Bantu Umi kes Man pasal faraid baru ada lg 1 tmbhn nama anak simati…aku kata pd Umi budak tu berhak juga ke atas harta simati…dlm faraid yg dikemukakan dulu nama budak tu xde pasal x pasti lg anak tu akan berjaya dilahirkan (conclusion aku)…aku suruhla diorg tgk peratusan dlm faraid dulu ngan yg terkini…sama tak peratusan kpd pasngn simati(telah diproses)….ada terjejas apa2 tak peratusannya…umi kata tak…ok jer….Yes menang lagi…wow…aku hbt hr ni…hahaha

-mintak cuti rehat Jumaat ni (nak ke sg petani) ngan Puan Shidah

-c Ezan kata aku nmpk lain (masa tu aku tgh nak minta alis ngan c Kema)….nmpak mcm dah kurus jer (bnykla kau punya kurus….mybe aku cukur misai kot….sejak naik ari Selasa aku di tegur oleh Dayah & Fyra)

-tghr tolong maria kuarkan duit cimb n’ pindah ke affin bank utk pmbyrn kpd seog lelaki $150

-Encik Bad & Encik Yuvan halfday petang

 

Categories: Aku @Min, Uncategorized

kisah Minggu ini:06-08/02/17

February 8, 2017 Comments off

Kembali mencatatkan memori.Udoh masuk tahun 2017….Bulan Februari baru berkesempatan menitip kembali dalam blogwordpress ni.

06/02/17 [Isnin]-Sarapan pagi dgn c Fazlee tanpa Amir Sidi…rasanya aku ada lintas barisan kepulauan tempat dia…tngok kat meja xde tp Khairul dak Lipis tu bgth dia dah ke blkng…..

Ada cerita…br th cerita pasal c Moya dgn c Syima ada dtg tgkt3…dia tanya aku ada tahu x…xde…aku memg xde kot ms kejadian….juga crita pasal Linda ngan Poji betapa bertabahnya Linda sbg seorg is3 kpd mamat tu…di akata dia tahu;ler coz bini dia ngan bini poji tukan rapat….

Sekali naik lif sama ngan c Linda….sampai tgkt3 …aku x kluar la & x pasti coz ada org depan lif mcm nak masuk dlm…eh eh…dah smpai tgkt….tiba2 mcm ada sprt org menyapa…abg min…erk?? siapa tu? laaa….laki c Anis…c Reza…salam tngn aku…terasa diri ini dihormati oleh c Reza ni…padahal ikutkan aku amat segan ngan dia

Tghr balik makan nasi goreng bini aku masak pg td…gas juga habis pg tu

07/02 [Selasa]-pagi raba2 poket…hek eleh lupa bw Actas kad pulak….musti dlm kereta nih….(tertggl dlm bonet)…laaahai…kena byr rm2 lak….hadui….ingat nak kontrol la duit…hmmm 😦

-Izah tanya nak duk Putrajaya x? dia kata no giliran dah semakin dekat…aku kata ok jer…haha…pasang angan2

Sarapan pg ada Amir…tp dia lewat skit turun so kami ber2 bungkus nasi campur kat cafe

08/02 [Rabu] – hari Izah ada appoinment ngan HUKM. Airis bngn lewat….aku sudah solat Subuh dia masih dlm toilet ntah mende dibuatnya….lagi….baru nak buat keje sekolah (kluarkan buku agama)…apalagi mood kami terus ke laut rrr…ngan lambtnya….x buat susu pg utk dia…

Nac lemak peberet makcik dpn sekolah hukm pun xde….kesian Izah x sarapan apa lagi

-Nasi lemak Helmi kul 10am baru dapat…c Li org wasap dia no respon.Ajak c Amir turun…rupanya Amir pun turut bli kirim ngan c Helmi dak praktikal depan…bagi aku ok jer….sambal kurang…Amir Sidi ada mengadu pasal sambal tu…sikit sngt

-amik hday…berdua ngan izah nek motor tuju ASB Ampang sblh tabung haji tutup buku Airis…balik ptg g pasar besar Selangor Sri kembangn pulak…bnyk ikan izah beli…semngt tul…dlm kereta singgah kfc br bukak dkt Shell sana….dok makan suap menyuap dlm kereta…rasa enak sungguh..hahaha

Categories: Uncategorized

24/08/16 -hepi enibeseri (besday mak uda juge)

August 24, 2016 Leave a comment
Categories: Aku @Min, Uncategorized

6 Syawal 1436H – Baru nek keje

July 22, 2015 Leave a comment

5 hari je ajenyer cuti…Jumaat(ry1),sabtu,ahad(balik kl),isnin dan selasa.Hari ni aku naik kerja,bini aku nek kerja,airis g daycare.

Ikutkan cuti yg aku mintak…rini pun aku cuti gak…tp cam boh-san je duk rumah…lebih bek aku dtg keroje

-Layan 2 waris…satu Kak Dilah punya…satu aku punyer…

-Tghr lepak atas ngan Syukor…layan tidur

-Berjaya puasa hr pertama…Alhamdulillah

Categories: Uncategorized

10 makanan membantu menurunkan berat bdan. (Sumber : FB)

August 13, 2014 Leave a comment

1. Oat : Oat adalah sejenis bijirin, bukan sahaja rasanya yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar. Ianya mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

2. Telur: Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan pada masa yang sama, rendah kalori. Telur membantu untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik untuk badan.

3. Epal : Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi Pectin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

4. Cili Hijau : Cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

5. Bawang Putih : Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti-bakteria membantu mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik.

6. Madu : Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan mengambil setiap hari pada awal pagi .

7. Teh Hijau : Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan badan kita weight.Take harian 2 cawan teh untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput Gandum : Ianya meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak dalam badan. Kombinasi terbaik untuk diet yang baik.

9. Tomato : Tomato membantu membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu untuk menjauhkan diri dari kanser. Ditambah dengan Vitamin A, Vitamin C, Kalsium dan Kalium yang tinggi termasuk kaya dengan Beta Karotena yang sangat berguna untuk mata.

10. Coklat Gelap : Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti-radang yang membantu mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan Serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.

Categories: Uncategorized

rokok-punye-hal.jpg

June 13, 2014 Leave a comment

Categories: Uncategorized Tags: