Archive

Archive for the ‘Uncategorized’ Category

kisah Minggu ini:06-08/02/17

February 8, 2017 Comments off

Kembali mencatatkan memori.Udoh masuk tahun 2017….Bulan Februari baru berkesempatan menitip kembali dalam blogwordpress ni.

06/02/17 [Isnin]-Sarapan pagi dgn c Fazlee tanpa Amir Sidi…rasanya aku ada lintas barisan kepulauan tempat dia…tngok kat meja xde tp Khairul dak Lipis tu bgth dia dah ke blkng…..

Ada cerita…br th cerita pasal c Moya dgn c Syima ada dtg tgkt3…dia tanya aku ada tahu x…xde…aku memg xde kot ms kejadian….juga crita pasal Linda ngan Poji betapa bertabahnya Linda sbg seorg is3 kpd mamat tu…di akata dia tahu;ler coz bini dia ngan bini poji tukan rapat….

Sekali naik lif sama ngan c Linda….sampai tgkt3 …aku x kluar la & x pasti coz ada org depan lif mcm nak masuk dlm…eh eh…dah smpai tgkt….tiba2 mcm ada sprt org menyapa…abg min…erk?? siapa tu? laaa….laki c Anis…c Reza…salam tngn aku…terasa diri ini dihormati oleh c Reza ni…padahal ikutkan aku amat segan ngan dia

Tghr balik makan nasi goreng bini aku masak pg td…gas juga habis pg tu

07/02 [Selasa]-pagi raba2 poket…hek eleh lupa bw Actas kad pulak….musti dlm kereta nih….(tertggl dlm bonet)…laaahai…kena byr rm2 lak….hadui….ingat nak kontrol la duit…hmmm 😦

-Izah tanya nak duk Putrajaya x? dia kata no giliran dah semakin dekat…aku kata ok jer…haha…pasang angan2

Sarapan pg ada Amir…tp dia lewat skit turun so kami ber2 bungkus nasi campur kat cafe

08/02 [Rabu] – hari Izah ada appoinment ngan HUKM. Airis bngn lewat….aku sudah solat Subuh dia masih dlm toilet ntah mende dibuatnya….lagi….baru nak buat keje sekolah (kluarkan buku agama)…apalagi mood kami terus ke laut rrr…ngan lambtnya….x buat susu pg utk dia…

Nac lemak peberet makcik dpn sekolah hukm pun xde….kesian Izah x sarapan apa lagi

-Nasi lemak Helmi kul 10am baru dapat…c Li org wasap dia no respon.Ajak c Amir turun…rupanya Amir pun turut bli kirim ngan c Helmi dak praktikal depan…bagi aku ok jer….sambal kurang…Amir Sidi ada mengadu pasal sambal tu…sikit sngt

-amik hday…berdua ngan izah nek motor tuju ASB Ampang sblh tabung haji tutup buku Airis…balik ptg g pasar besar Selangor Sri kembangn pulak…bnyk ikan izah beli…semngt tul…dlm kereta singgah kfc br bukak dkt Shell sana….dok makan suap menyuap dlm kereta…rasa enak sungguh..hahaha

Categories: Uncategorized

24/08/16 -hepi enibeseri (besday mak uda juge)

August 24, 2016 Leave a comment
Categories: Aku @Min, Uncategorized

6 Syawal 1436H – Baru nek keje

July 22, 2015 Leave a comment

5 hari je ajenyer cuti…Jumaat(ry1),sabtu,ahad(balik kl),isnin dan selasa.Hari ni aku naik kerja,bini aku nek kerja,airis g daycare.

Ikutkan cuti yg aku mintak…rini pun aku cuti gak…tp cam boh-san je duk rumah…lebih bek aku dtg keroje

-Layan 2 waris…satu Kak Dilah punya…satu aku punyer…

-Tghr lepak atas ngan Syukor…layan tidur

-Berjaya puasa hr pertama…Alhamdulillah

Categories: Uncategorized

10 makanan membantu menurunkan berat bdan. (Sumber : FB)

August 13, 2014 Leave a comment

1. Oat : Oat adalah sejenis bijirin, bukan sahaja rasanya yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar. Ianya mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol dan mengurangkan risiko penyakit jantung.

2. Telur: Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan pada masa yang sama, rendah kalori. Telur membantu untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik untuk badan.

3. Epal : Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi Pectin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

4. Cili Hijau : Cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

5. Bawang Putih : Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti-bakteria membantu mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik.

6. Madu : Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan mengambil setiap hari pada awal pagi .

7. Teh Hijau : Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan badan kita weight.Take harian 2 cawan teh untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput Gandum : Ianya meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak dalam badan. Kombinasi terbaik untuk diet yang baik.

9. Tomato : Tomato membantu membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu untuk menjauhkan diri dari kanser. Ditambah dengan Vitamin A, Vitamin C, Kalsium dan Kalium yang tinggi termasuk kaya dengan Beta Karotena yang sangat berguna untuk mata.

10. Coklat Gelap : Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti-radang yang membantu mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan Serotonin dalam darah dan juga membakar lemak.

Categories: Uncategorized

rokok-punye-hal.jpg

June 13, 2014 Leave a comment

Categories: Uncategorized Tags:

Tips Jaga Buah Pinggang

August 19, 2013 Leave a comment

Di ambil dr rakan FB

Image

TIPS MENJAGA BUAH PINGGANG 
– JAMAL ALI ( KKM SG BULOH )

** Minuman yang diambil hendaklah melebihi dua liter sehari terutama orang yang bekerja kuat serta berpeluh dan cuba elakkan dari memakan kacang tanah, kacang putih dan segala kacang bergaram ,buah-buahan jeruk kering seperti asam boi dan buah kana.

** Memakan mi segera seperti mi maggi dan makanan rapu seperti twisties, chikadess, serta mi kuning dan roti canai memudahkan penyakit buah pinggang menyerang (Gantikan mi kuning dengan spageti dan roti canai dengan capati dan tosei)

** Minuman seperti nescafe, air sunquick, oren squash dan segala minuman berperisa juga perlu dielakkan kerana kandungan utama minuman ini mempunyai bahan kimia pewarna dan perisa, meminum teh kedai juga wajar dielakkan kerana teh kedai adalah teh ‘recycle’ yang semata-mata dibuat dari bahan kimia pewarna dan perisa.

** Pengambilan Coklat perlu dielakan dan meminimunkan pengambilan air milo dan gantikannya dengan horlick , dilarang sama sekali pengambilan minuman bergas kerana merosakkan buah pinggang.

** Kurangkan pengambilan ayam daging kerana mengandungi beta agonist dan pelbagai hormon penggemuk. Ayam ini dibesarkan diladang selama 31 hari sahaja akibat diberikan ubat-ubatan. Cuba gantikan dengan ayam kampung atau ayam dijual dipasar yang kulitnya berwarna kuning. Ayam ini tidak mengandungi ubat-ubatan terlarang.

Mencegah adalah lebih baik dari merawat..

Categories: Uncategorized

120113 Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka #KL112

January 12, 2013 Leave a comment

Dalam utusan kate ‘Himpunan Shamsidar’

 mane satu yg betui nie?hmmm….

Pusat bandar Kuala Lumpur dibanjiri 100,000 penyokong Pakatan Rakyat yang hadir ke Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka – himpunan paling besar anjuran gabungan parti tersebut bagi menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Penganjur mengharapkan kehadiran besar ke perhimpunan itu akan mempengaruhi golongan pengundi atas pagar.(#petikan Malaysiakini)

NONE

NONE10.30am : KLCC – Pelakon drama Gerak Khas,Abby Abadi adalah antara penyokong Royalti.Berpakaian jubah hitam dan tudung ungu dia bergambar bersama2 dgn ahli NGO di kwsn KLCC dan menjadi tumpuan kamera media.(#petikan dlm Malaysiakini on9)

-PeaCe yo!-

Categories: Uncategorized